De ART-monitor is gevalideerd

In 2014 nam GGz Breburg het initiatief een model te ontwikkelen voor goede zorg in de langer durende ggz. ART focust zich op cliënten bij wie het herstel is gestagneerd. Het Active Recovery Triad (ART) model beoogt de kwaliteit van zorg voor deze groep cliënten te verbeteren. Afgelopen jaar is na een tweejarig onderzoek de ART-monitor gevalideerd.

PersonaCura ontvangt TOPGGz-keurmerk

Op het TOPGGz-congres 2019 heeft onze afdeling PersonaCura het TOPGGz-keurmerk in ontvangst mogen nemen. En laten we de collega's van afdeling Centrum Lichaam, Geest en Gezondheid niet vergeten. Zij kregen verlenging van het keurmerk dat zij al sinds 2014 hebben.

Respijthuis FRITS: één van de parels van Nederland

De maatschappij is veeleisend vandaag de dag. Niet iedereen kan meekomen. FRITS biedt inwoners uit de regio Breda en Midden-Brabant, die door bijvoorbeeld een scheiding, verlies van baan of psychosociale problemen tijdelijk even niet meer thuis kunnen wonen, een ‘adempauze’. Men kan bij FRITS overnachten, eten, tot rust komen.

TROTS-festival was een groot succes

Woensdag 11 december vond het eerste TROTS-festival plaats. Het festival stond in het teken van alle kleine dingen waar je trots op bent. Het was een mooie dag voor en door cliënten met veel muziek, kunst, lekker eten en verbinding.

GGz Breburg loopt weer mee in de SocialRun

We zijn enorm trots op de medewerkers die zich tijdens de Socialrun weer hebben ingezet voor het goede doel en maar liefst 555 kilometer hebben afgelegd! GGz Breburg deed voor de derde keer mee.

Stichting Socialrun wil de beweging zijn die openheid over psychische aandoeningen en sociale acceptatie van mensen met een psychische kwetsbaarheid stimuleert. Ze staan voor een inclusieve samenleving, waarin alle mensen worden geaccepteerd in hun mogelijkheden, kwetsbaarheden en eigenaardigheden. Een samenleving waarin iedereen de kans krijgt zijn potentieel te verwezenlijken en mee kan doen. Daar draagt GGz Breburg natuurlijk graag haar steentje aan bij.

Alex de Ridder benoemd tot bestuurder

Sinds oktober maakt Alex de Ridder de raad van bestuur bij GGz Breburg weer compleet. Hij neemt het stokje over van oud-bestuurder Ariëtte van Reekum. Samen met Julliëtte van Eerd vormt hij de tweekoppige raad van bestuur van GGz Breburg.

Geslaagd NKOP-Symposium 2019

Het NKOP is hét symposium op het gebied van de ouderenpsychiatrie, waarbij

recente wetenschappelijke inzichten en ervaringen uit de praktijk met elkaar worden verbonden. We waren zeer verheugd dat het NKOP dit jaar bij GGz Breburg plaatsvond.

Anneloes van den Broek voorzitter landelijke P-opleiders Overleg

Onze P-opleider Anneloes van den Broek is benoem tot voorzitter van het landelijk P-Opleiders Overleg. “Een mooie opsteker voor Anneloes vanwege de erkenning van haar kennis en kunde en natuurlijk goed nieuws voor GGz Breburg,” aldus Julliëte van Eerd.