Medewerkers

Onze medewerkers zijn goud waard

Kleurrijk, inspirerend en humorvol afscheid Ariëtte van Reekum

We blikken graag nog even terug op het afscheid van onze bestuurder Ariëtte van Reekum. In de vorm van een mini-symposium werd aandacht besteed aan vijf inhoudelijke thema’s die haar aan het hart gingen en waar zij zich hard voor heeft gemaakt.

‘Het was een kleurrijk, inspirerend en humorvol afscheid, met echte emoties. Precies zoals bij jou past, Ariëtte’, aldus Arjan Videler, een van de sprekers op het symposium.

GGz Breburg bouwt aan een rookvrije organisatie

Benieuwd naar de stappen die gezet zijn door GGz Breburg binnen het Rookvrij beleid? Bekijk dan deze video met Julliëtte van Eerd (Raad van Bestuur) en Anton van Balkom (Projectleider Rookvrij beleid).

GGz Breburg biedt stage aan buitenlandse artsen om hen klaar te stomen voor hun BIG-registratie

GGz Breburg startte in 2019 met een uniek project om buitenlandse artsen te helpen hun BIG-registratie te halen. Vijf statushouders werden met behulp van alle faciliteiten van GGz Breburg klaargestoomd om weer aan de slag te kunnen binnen hun vakgebied. Eén daarvan hebben we zo al kunnen helpen aan een betaalde baan in het vakgebied.

Twee nieuwe hoogleraren aangesteld bij GGz Breburg

We zijn het jaar goed gestart met de aanstelling van twee hoogleraren. Dit zijn prof. dr. Bas van Alphen als hoogleraar klinische ouderenpsychologie bij PersonaCura en prof. dr. Wijo Kop bij het Topklinisch Centrum Lichaam, Geest en Gezondheid.

Samenwerken aan betere zorg voor jeugd

Twee van onze professionals namen in 2019 deel aan het Traineeprogramma Jeugdprofessionals van de Toekomst. Binnen dit programma deelden zij hun ggz-expertise met andere jeugdorganisaties door onder andere mee te draaien in teams van Sterk Huis, Amarant en het team Toegang van de gemeente Tilburg. Een waardevolle samenwerking om de zorg voor kwetsbare kinderen en jongeren te verbeteren.