Welkom

Je bent welkom en voelt je welkom. Dat is zo belangrijk, daar zetten we ons met een glimlach, met hart en ziel en met al onze zintuigen voor in.

Opening gerenoveerde gebouwen Dubbele Diagnose

Na een renovatieperiode van slechts negen maanden was het dan zover: de gebouwen 2 en 3 op de Jan Wierhof van VOF Dubbele Diagnose zijn klaar. De gebouwen zijn lichter en moderner geworden en dragen nu beter bij aan het herstel van de cliënt.

Medewerkers knappen locatie Etten-Leur op

Op donderdag 20 september was de jaarlijkse teamdag van P&O en Communicatie. Om het nuttige met het aangename te verenigen, gingen ditmaal namelijk de handen uit de mouwen: in groepen werden er allerlei klusjes verricht op het terrein van Care aan de Begijnstraat in Etten-Leur. De groepen kregen verschillende taken, zo werd er in de tuin gewerkt, met cliënten gewandeld en bingo gespeeld, er werd opgeruimd en schoongemaakt en ruimtes kregen een nieuw en fris likje verf.

E-health: "Als ik wegging dacht ik vaak; waar ging het ook alweer over? Nu kan ik dat simpelweg teruglezen!"

Bovenstaande zegt een cliënt van GGz Breburg die sinds kort delen van de vastgelegde dossiergegevens kan inzien via ons e-health platform. Ons e-health platform verbindt cliënten en professionals om op een veilige manier met elkaar te communiceren, informatie te verstrekken en online (deel)behandelingen te doen. Uniek is dat cliënten van GGz Breburg, in overleg met de behandelaar, de mogelijkheid wordt geboden om een deel van de eigen EPD-gegevens in te zien. Het betreft hier de intake, het behandelplan, rapportage behandelplan en het crisissignaleringsplan. Daarnaast wordt de Routine Outcome Monitoring (ROM) aangeboden via het platform. Onze cliënten kunnen de ROM invullen en de voorbereiding voor inzage zijn getroffen. In 2019 wordt dit gerealiseerd.

“We komen sneller tot waar het om gaat, de inhoud, in een gesprek. Terugkomen of opnieuw uitleggen hoeft minder, want ze lezen het terug”, aldus een behandelaar
.

”Ontmoetingen zijn de beste manier om vooroordelen te voorkomen”

Het Huysmuseum in Etten-Leur is het West Brabantse museum van de psychiatrie. De uitdaging voor het museum is de psychiatrie toegankelijk te maken. Ze doet dit met vernieuwende, vervreemdende en ook traditionele exposities. In de afgelopen 5 jaar heeft het Huysmuseum veel meegemaakt op het terrein van GGz Breburg. Voor het 5-jarig jubileum is er een jubileumboek gemaakt “Ontmoetingen zijn de beste manier om vooroordelen te voorkomen”.

Tevens komt de geschiedenis van het markante Sint-Antoniusgebouw en zijn gebruikers door de jaren heen aan bod. Tijdens het bezoek van burgemeester Miranda de Vries van de gemeente Etten-Leur, ontving zij het eerste exemplaar van dit boek. Na 5 jaar op het terrein van GGz Breburg te zijn gevestigd, zijn ze nu verhuisd naar het Streekmuseum
in Etten-Leur.
Geïnteresseerd in een boek?
Verkoopprijs: € 10,- (excl. verzendkosten)
Te bestellen via Monique Broekmans:
M.broekmans@ggzbreburg.nl